[Ondernemer van de Week] Merel Wildschut en Jamie van Zijl - De Groene Meisjes

  • Food-en-retail
  • 30 okt 2015 @ 00:01
  • Link
  • Redactie Food en Retail
    Redactie Food en Retail

    Redactie
    MarketingTribune
  • WinkelenFood

In het 71ste deel uit onze serie 'Ondernemer van de Week' -over 100 opvallende vakgenoten die binnen hun organisatie of als DGA iets bijzonders uit de grond stampen- sprak de redactie Food&Retail met topbloggers Merel Wildschut en Jamie van Zijl alias 'De Groene Meisjes'. Ze hebben net het gelijknamige het boek geschreven 'om nog meer mensen te bereiken.' Al langere tijd trekken ze via www.degroenemeisjes.nl maandelijks 130.000 unieke bezoekers. Zo promoten ze een groen leven. Niet alleen qua eten, ook qua reizen, denken en leven in het algemeen. 'Go green!'


1. Stel je zelf graag voor en vertel wat jullie binnen De Groene Meisjes precies doen? Wij zijn Jamie (24) en Merel (29) uit Amsterdam en samen zijn wij De Groene Meisjes. Op degroenemeisjes.nl schrijven we over alle facetten van de groene lifestyle. Dat betekent onder andere: veganistisch eten en dus ook recepten, je huis inrichten met tweedehands spullen, eerlijke mode, dierproefvrije cosmetica, groen reizen en bewust in het leven staan. We schrijven hier dagelijks over en hebben vorige week ook een gelijknamig boek uitgebracht.


2. OK, de Groene Meisjes- case, er is een boek. Kunnen jullie ingaan op het hoe en waarom van dit boek en wat er gaat gebeuren? We hebben het boek geschreven om nog meer mensen te bereiken. Op degroenemeisjes.nl hebben we maandelijks 130.000 unieke bezoekers en dat is natuurlijk hartstikke veel -vinden wij dan-, maar we weten zeker dat er nog veel meer mensen op zoek zijn naar inspiratie om wat groener in het leven te staan. Dat is waar het boek je bij helpt. Stel dat je nog helemaal niks weet over een duurzamer leven, dan is ons boek een goede start. Of stel dat je al heel lang met het idee rondloopt om wat groener te gaan leven, dan kun je het als een inspiratiegids gebruiken.



3. Werken De Groene Meisjes hiervoor met PR-bureaus, een uitgeverij of andere stakeholders? Wat ging er goed en eventueel minder? Voor het boek werken we niet samen met PR bureaus of commerciële partijen. We hebben het, samen met de uitgeverij, helemaal zelf gedaan. Voor degroenemeisjes.nl werken we wel samen met PR bureaus en een mediabureau. Het is erg prettig om de commerciële kant een beetje bij andere partijen te kunnen laten, zodat wij ons kunnen concentreren op dat wat we het liefste doen: schrijven over een duurzamer leven en recepten maken. Het is erg prettig dat ons mediabureau ons voorziet van advertenties en ons campagnes geeft waaraan wij kunnen werken. En PR bureaus voorzien ons van het laatste nieuws en de nieuwste producten. Ideaal!

4. Is de culinaire boekenmarkt in Nederland een ingewikkelde, licht graag toe? Daar hebben we eerlijk gezegd geen idee van, aangezien ons boek niet per se een culinair boek is. Het is een lifestyle boek over allerlei onderwerpen en voeding is er slechts 1 van .











5. Jullie melden resultaten waar jullie erg blij mee & trots op zijn. Wil je die delen?! We zijn er best wel trots op dat we, ondanks dat we zo'n niche blog zijn en een onderwerp hebben dat lang niet iedereen aanspreekt, toch zo zijn gegroeid en zo ver zijn gekomen met ons blog. In het begin dachten we nog wel eens: wie zit hier nou op te wachten? Maar inmiddels zijn we 4 jaar verder en kunnen we toch wel met zekerheid stellen dat er wel degelijk heel veel mensen geïnteresseerd zijn in dit onderwerp. Het maakt ons blij en trots dat we een aandeel mogen leveren aan het vergroenen van Nederland en Belgie.



6. Tenslotte: hoe gaan jullie verder? Wij blijven lekker dagelijks bloggen en we pakken wat toffe projecten op met ons creatief team: de fotograaf en vormgever van ons boek. Ook willen we ons gaan richten op het maken van goede video-content voor op ons YouTube kanaal. En wie weet komt er ooit nog een tweede boek!



7. Nog ander nieuws over de Groene Meisjes en jullie culinaire uitgaven te melden? Misschien is het leuk om te vermelden waar ons boek te koop is. Natuurlijk op Bol.com en in de betere boekhandels, maar in het bijzonder ook bij WAAR -een keten van fairtrade winkels in Nederland- en binnenkort ook bij Ekoplaza, een keten van biologische supermarkten. Verder: check degroenemeisjes.nl voor je dagelijkse groene inspiratie!  







Voor eerdere hoogvliegers uit deze serie, zie de linkjes hieronder

tekst: Peter van Woensel Kooy


Het boek 'De Groene Meisjes' wordt uitgegeven door uitgeverij Brandt uit Amsterdam. Zie ook het filmpje hier onderop.



Merel Wildschut en Jamie van Zijl alias De Groene Meisjes op de cover




 

Eerdere hoogvliegers uit deze serie:

70. [Ondernemer van de Week] Marij Peeters en Theo Peeters - Het Raadhuys

69. [Ondernemer van de Week]  Kitty Smeeten en Thomas de Groen - Hands Off My Chocolate

68. [Ondernemer van de week] Caroline Glasbergen - oprichter 'Fitshe' female sportshakes

67. [Ondernemer van de Week] Roy Liezen - marcom expert Afosto retail systemen

66. [Ondernemer van de week] Yves Viegen - marketeer Foodtube

65.[Ondernemer van de Week]  Jop van de Graaf - oprichter SLA restaurants

64. [Ondernemer van de Week] Christian Clerx - oprichter online cityportals CityZapper

63. [Ondernemer van de Week] Daniëlle Duits en Marco Lauret - bierbrouwerij Duits&Lauret

62. [Ondernemer van de Week] Lennard ter Hall - oprichter Slow Escargots

61. [Ondernemer van de Week] Stefan van de Ven, Patric Brinkman & Ton Verhoeven - Exota



















60. [Ondernemer van de Week] Carin Frijters en Femke Cuijpers - bedenkers RetailTheater

59. [Ondernemer van de week] Herbert en Yvonne Nijland - kaasmakers Landgoed Kaamps

58. [Ondernemer van de Week] Gretske de Jong - winkelmanager bij Scheltema



57. [Ondernemer van de Week] Yvonne Roos - uitvaartbegeleider Charon

56. [Ondernemer van de Week] Ingmar Berkhout - drijvende kracht Digusti

55. [Ondernemer van de Week] Steven van Dorp - oprichter en vlogger InDePaskamer.nl

54. [Ondernemer van de week] Wendy van Mourik -  eigenaar van De Paarse Keizerin





53. [Ondernemer van de Week] Huub van de Lang - oprichter Bandit Diervoeding 

52. [Ondernemer van de Week] Caroline van der Lande en Nikki Wiesman - de Buurtboer

51. [Ondernemer van de Week]  Dennis van Essen - oprichter Taza Chocolate

50. [Ondernemer van de Week]  Matijn Wijn en Juliëtte de Wilde - oprichters Oestercompagnie

49. [Ondernemer van de Week] Eline van de Ven - sales manager Pavino Sgroppino

48. [Ondernemer van de Week] Lisette Kreischer - oprichter The Dutch Weed Burger


47. [Ondernemer van de Week] Peter Duijvestijn - Ovengedroogde Hollandse Tomenades

46. [Ondernemer van de Week] Jaap van Oort - strategy director DigitasLBi en bouwer Vertu

45. [Ondernemer van de Week] Nynke ten Napel - founder Store for Brands

44. [Ondernemer van de Week]  Michel Wildenborg - directeur HEKS’NKAAS

43. [Ondernemer van de Week] Djemilah Dalhuisen - teamleider media en content ING retail














42. [Ondernemer van de Week]  Saskia de Knegt  - oprichter Worlds of Opportunities

41. [Ondernemer van de week] Frederike Versloot - manager communicatie ICS

40. [Ondernemers van de Week] Linda Hartman&Brigitte van der Loo - oprichters Koffiejuffrouw

39. [Ondernemer van de Week] May-Britt Mobach - founder en hoofdredacteur Amayzine.com

38. [Ondernemer van de Week] Rogier Leopold en Diederik van Gelder - Bilder & De Clercq

37. [Ondernemer van de Week] - Rob van Holstein - projectleider the Dutcheese









36. [Ondernemer van de Week] Abdelaziz Aouragh - founder en ceo El Asira cosmetica

35. [Ondernemer van de Week] Bob Vrisekoop - managing director bij VMM Concepts

34. [Ondernemer van de Week] Kim Harmsen - marketing director SuperTrash


33. [Ondernemer van de week] Remko Been - manager omnichannel en marketing Storelink


32. [Ondernemer van de Week ] Kaji But - directeur Sea Palace





31. [Ondernemer van de Week] Hein Raijmakers - marketing directeur Riedel

30. [Ondernemer van de Week] Rik Vegter - DGA Greendaddy

29. [Ondernemer van de Week] Kirstin Hanssen en Fidessa D. van Leeuwen - Zoete Zin

28. [Ondernemer van de Week] Jan Kienhuis - voorzitter Vondelpark Vrienden / ceo Epiphany

27. [Ondernemer van de Week] Jochem Keune - marketeer en mede-oprichter Urban Cacao


26. [Ondernemer van de Week] Vincent Blokland - brandmanager Holy Soda en Sourcy

25. [Ondernemer van de Week] Marjanne Manders - manager marcom Mojo Concerts

24. [Ondernemer van de Week] Arne Altmann & Hubert Nieuwendijk - Le Pain Quotidien


23. [Ondernemer van de Week] Hans Balmaekers - marketeer Cafe Style

22. [Ondernemer van de week] Maud van Alphen - brand manager Union

21. [Ondernemer van de Week] Thomas Gribnau - portfolio director FrieslandCampina

20. [Ondernemer van de Week] Maurice Kroon - co founder Yippie!













19. [Ondernemer van de Week]  Jeroen Stirnberg - marketing manager Ferrero

18. [Ondernemer van de week] Reinier Steures - marketingstrateeg Brusco wijn

17. [Ondernemer van de Week] Jerome Orlemans – European e-commerce manager O'Neill

16. [Ondernemer van de Week] Evelien Emondts en Merel Groenenboom - Kiyoko lipbalm

15. [Ondernemer van de week] Merijn Everaarts- cmo Dopper drinkflessen

14. [Ondernemer van de Week] Sascha Tulp - DGA Anti-models

13. [Ondernemer van de week] Niels Verhoeven - NBD manager Blogmij

12. [Ondernemer van de Week] Gina Provó Kluit – oprichter Ffrash

11. [Ondernemer van de Week] Riens Meijer – schrijver

10. [Ondernemer van de Week] Marcel Joosten - Directeur M&I Ad van Geloven (Mora)

9. [Ondernemer van de Week] Rogier van Camp - DGA Leapp

8. [Ondernemer van de week] Gerlof Bouma - Engelsma Wijnia Autogroep

7. [Ondernemer van de week] Robbert de Jong – cmo Looije Tomaten

6. [Ondernemer van de Week] Rutger Anema – Allerhande

5. [Ondernemer van de Week] Kris Boon - oprichter Yixx.nl

4. [Ondernemer van de week] Sander Renkema - maker Ei love you campagne

3. [Ondernemer van de Week] Masha Kodden - CMO bij DTG

2. [Ondernemer van de Week] Tessa van Breugel – marketeer Doritos

1. [Ondernemer van de Week] Stephan Tieleman - founder en CEO 'fashioncheque'







Ook een interview in deze serie? Zelf iets moois ondernomen? Collega voordragen? Stuur een mail met een relevante nieuwsaanleiding naar peter@marketingtribune.nl



Redactie Food en Retail

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken